MIASTO-REGION-AKADEMIA prezentuje
Program konferencji / Conference programme
Komunikacja, interakcja i emocje w klasie językowej / Communication, interaction and emotions in the language classroom
Katowice, 1.03.2024
8:00-9:00 Rejestracja uczestników / Registration
9:00 Rozpoczęcie, powitanie / Opening, welcoming remarks
9:15-10:30 Wykład plenarny / Plenary lecture
Dr hab. Iwona Dronia, Uniwersytet Śląski w Katowicach
„Czy 4 pokolenia pod jednym dachem mogą ze sobą współpracować? O efektywnej komunikacji międzypokoleniowej.”
10:30-11:00 Indywidualne prezentacje / Individual presentations
Koncepcje zajęć językowych |
Koncepcje zajęć językowych |
dr Anna Sworowska mgr Paweł Kaźmierczak Skandynawska koncepcja zajęć językowych |
dr Ewa Półtorak Eko, czyli jak? – kilka uwag o kształceniu postaw proekologicznych na lekcji języka obcego (na przykładzie materiałów do nauczania języka francuskiego
|
Od 11:00 – 11:30 Przerwa na kawę / Coffee break
11:30-12:30 Wykład plenarny / Plenary lecture
Dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak, prof. UWr , Uniwersytet Wrocławski
„Emocje w nauce języka obcego”
12:30-14:00 Indywidualne prezentacje / Individual presentations
Emocje w klasie językowej |
Interakcje w klasie językowej |
dr Justyna Cholewa Empatia a kształcenie językowe |
dr Julia Makowska-Songin Doświadczanie interakcji społecznych a wyzwania glottodydaktyczne w kontekście współwystępowania kultur |
dr Marcin Gliński Zachowania doświadczonych nauczycieli języka angielskiego generujące zahamowania językowe wśród uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty |
dr Monika Horyśniak Wpływ wybranych czynników na komunikację w klasie językowej |
dr Anna Piwowarczyk Wymiar emocjonalny kompetencji komunikacji międzykulturowej a praca w parach podczas lektoratu języka obcego |
mgr Agata Olszowa Międzypokoleniowy dialog kulturowy - o roli popkultury w nauczaniu języków obcych ONLINE |
14:00-15:00 Obiad / Lunch
15:00-17:00 Indywidualne prezentacje / Individual presentations
Emocje w klasie językowej |
Motywacja, autonomia i relacje w klasie językowej |
mgr Radek Krzyżanowski Oxford University Press Connecting Minds and Hearts: Strategies for Emotionally Intelligent Language Teaching |
dr Dorota Zawadzka Lektura ustna jako metoda wspierająca budowanie pozytywnych relacji między studentem a lektorem |
Eva Seidl, MA Department of Translation Studies, University of Graz, Austria Promoting a care and relation-centred language pedagogy in translator and interpreter education ONLINE |
mgr Sylwia Stachurska-Ćwiek Stacje dydaktyczne jako metoda wspierania autonomii oraz aktywizowania uczących się na studiach wyższych |
dr Maria Stec, prof. UŚ Emotions in ELT materials for children and adults. A comparative study. |
dr Agnieszka Kruszyńska Uniwersytet Łódzki Między teorią a praktyką: zastosowanie gier językowych w klasie akademickiej w celu rozwijania komunikacji i interakcji. ONLINE
|
mgr Natalia Szkop A comparative analysis of different ways of developing communicative competence in English and Norwegian A2-B1 levels coursebooks for adults. |
mgr Katarzyna Faliszewska-Łukasik Symulacje jako metoda aktywizacji studentów w klasie językowej - perspektywa nauczyciela i studenta
|
17:00 – 18:00 Podsumowanie obrad z lampką i muzą. Występ zespołu MANU. Konkurs.
Summary and closing remarks. Wine and Live Music with MANU. Final Draw.