Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.
EMNK Katowice 2024

MIASTO-REGION-AKADEMIA prezentuje

 

Program konferencji / Conference programme

Komunikacja, interakcja i emocje w klasie językowej / Communication, interaction and emotions in the language classroom

Katowice, 1.03.2024

 

8:00-9:00 Rejestracja uczestników / Registration

9:00 Rozpoczęcie, powitanie / Opening, welcoming remarks

9:15-10:30 Wykład plenarny / Plenary lecture

Dr hab. Iwona Dronia, Uniwersytet Śląski w Katowicach

„Czy 4 pokolenia pod jednym dachem mogą ze sobą współpracować? O efektywnej komunikacji międzypokoleniowej.”

10:30-11:00 Indywidualne prezentacje / Individual presentations

Koncepcje zajęć językowych

Koncepcje zajęć językowych

dr Anna Sworowska
Instytut Lingwistyki Stosowanej Wydział Lingwistyki Stosowanej Uniwersytet Warszawski               

mgr Paweł Kaźmierczak
Katedra Historii Skandynawii i Europy Środkowo-wschodniej, Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytet Mikołaja Kopernika

Skandynawska koncepcja zajęć językowych

dr Ewa  Półtorak             
Uniwersytet Śląski w Katowicach             

Eko, czyli jak? – kilka uwag o kształceniu postaw proekologicznych na lekcji języka obcego (na przykładzie materiałów do nauczania języka francuskiego

 

 

Od 11:00 – 11:30 Przerwa na kawę / Coffee break

11:30-12:30 Wykład plenarny / Plenary lecture

Dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak, prof. UWr , Uniwersytet Wrocławski

„Emocje w nauce języka obcego”

12:30-14:00 Indywidualne prezentacje  / Individual presentations

Emocje w klasie językowej

 Interakcje w klasie językowej

dr Justyna Cholewa       
dr Zofia Rak
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Empatia a kształcenie językowe

dr Julia  Makowska-Songin
dr Agata Radecka
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
Studium Języków Obcych, WNMZ

Doświadczanie interakcji społecznych a wyzwania glottodydaktyczne w kontekście współwystępowania kultur

dr Marcin Gliński            
Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Humanistyczny

Zachowania doświadczonych nauczycieli języka angielskiego generujące zahamowania językowe wśród uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty

dr Monika Horyśniak
Uniwersytet Śląski w Katowicach       

Wpływ wybranych czynników na komunikację w klasie językowej

dr Anna Piwowarczyk   
Centrum Języków Obcych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Wymiar emocjonalny kompetencji komunikacji międzykulturowej a praca w parach podczas lektoratu języka obcego

mgr Agata Olszowa        
Centrum Języka i Kultury Chińskiej Uniwersytetu Śląskiego            

Międzypokoleniowy dialog kulturowy - o roli popkultury w nauczaniu języków obcych

ONLINE


14:00-15:00 Obiad / Lunch

15:00-17:00 Indywidualne prezentacje / Individual presentations

Emocje w klasie językowej

 Motywacja, autonomia i relacje w klasie językowej

mgr Radek Krzyżanowski

Oxford University Press

Connecting Minds and Hearts: Strategies for Emotionally Intelligent Language Teaching

dr Dorota Zawadzka      
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 

Lektura ustna jako metoda wspierająca budowanie pozytywnych relacji między studentem a lektorem

Eva Seidl, MA
Delia Pagano, Dott.ssa
Clara Ebner, BA

Department of Translation Studies, University of Graz, Austria

Promoting a care and relation-centred language pedagogy in translator and interpreter education

ONLINE

mgr Sylwia Stachurska-Ćwiek   
Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie      

Stacje dydaktyczne jako metoda wspierania autonomii oraz aktywizowania uczących się na studiach wyższych

dr Maria Stec, prof. UŚ  
SPNJO, Uniwersytet Śląski w Katowicach             

Emotions in ELT materials for children and adults. A comparative study.

dr Agnieszka Kruszyńska

Uniwersytet Łódzki

Między teorią a praktyką: zastosowanie gier językowych w klasie akademickiej w celu rozwijania komunikacji i interakcji.

ONLINE

 

mgr Natalia Szkop
Uniwersytet Śląski w Katowicach

A comparative analysis of different ways of developing communicative competence in English and Norwegian A2-B1 levels coursebooks for adults.

mgr Katarzyna Faliszewska-Łukasik        
SPNJO, Uniwersytet Śląski w Katowicach             

Symulacje jako metoda aktywizacji studentów w klasie językowej  - perspektywa nauczyciela i studenta            

 



17:00 – 18:00  Podsumowanie obrad z lampką i muzą. Występ zespołu MANU. Konkurs.

Summary and closing remarks. Wine and Live Music with MANU. Final Draw.